OBČIANSKY ROZPOČET
Občiansky rozpočet umožňuje obyvateľom mestskej časti Bratislava-Vrakuňa navrhovať a spolurozhodovať o využití časti prostriedkov z rozpočtu mesta. Cieľom Občianskeho rozpočtu je vytvoriť pre obyvateľov mestskej časti priestor spolupodieľať sa na rozvoji mesta, zlepšiť napĺňanie potrieb a priorít obyvateľov, vťahovať ich do verejného života a diania, modernizovať správu vecí verejných, zvýšiť efektívnosť, legitímnosť, kredibilitu a transparentnosť verejného rozhodovania a obmedziť neželané javy ako klientelizmus a korupciu.
Hlasovanie za projekty bolo ukočené!
2020
Aj v roku 2020 ponúka Mestská časť Bratislava–Vrakuňa občanom možnosť spolurozhodovania o rozpočte mestskej časti formou občianskeho rozpočtu. Cieľom občianskeho rozpočtu je napĺňanie potrieb obyvateľov, modernizácia správy vecí verejných, transparentnosť verejného rozhodovania a predchádzanie klientelizmu a korupcii. Zapojeným občanom a subjektom umožňuje občiansky rozpočet kontrolovať verejné výdavky.
Zhromažďovanie podnetov od obyvateľov prebieha zaslaním na mailovú adresu občianskyrozpocet@vrakuna.sk alebo priamo v podateľni úradu. Návrhy občanov, ktoré spĺňajú podmienky, budú zaradené do verejného hlasovania na webovej stránke www.vrakuna.sk. Viď harmonogram Občianskeho rozpočtu.
Podávať návrh môžu občania v nasledovných oblastiach:
- Sociálne veci – 5000 EUR
- Kultúra – 5000 EUR
- Šport – 5000 EUR
- Životné prostredie – 5000 EUR
Z rozpočtu mestskej časti na rok 2020 je vyčlenená suma 20 000 EUR.
Zber návrhov od obyvateľov prebieha mailom na adresu obcianskyrozpocet@vrakuna.sk alebo v podateľni miestneho úradu bez predpísaného formulára.
Občan vo svojom návrhu (projekte) uvedie:
- Názov projektu (nápadu, návrhu)
- Kategória (oblasť) podpory (v rámci ktorej sa návrh predkladá)
- Stručný popis riešenia a očakávaný výsledok
- Kontaktné údaje (meno a priezvisko, e-mail, telefónne číslo)
Časový priebeh realizácie Občianského rozpočtu:
Do 14.2. Zbieranie podnetov – obyvatelia uvedú kategóriu (oblasť) podpory, s finančným limitom max. 3000 EUR na jeden projekt
14.2. Uzávierka návrhov
14.2. – 28.2. Vyhodnotenie podnetov (realizuje MÚ Vrakuňa, vyradia sa návrhy nad finančné možnosti MČ Vrakuňa, mimo kompetencie MČ Vrakuňa, časovo nezrealizovateľné návrhy a pod.)
2.3.- 13.3. Technická príprava na hlasovanie
16.3. – 17.4 Hlasovanie – elektronicky alebo písomne
17.4. – 30.4. Vyhodnotenie hlasovania a zverejnenie víťazných projektov
1.5. – 30.8. Realizácia projektov

2019
HARMONOGRAM OBČIANSKY ROZPOČET 2019
Por.č. | Aktivita | Termín plnenia |
1. | Zbieranie podnetov – obyvatelia uvedú kategóriu (oblasť) podpory, s finančným limitom 3000 EUR na jeden projekt | do 15.02.2019 |
2. | Uzávierka návrhov | 15.02.2019 |
3. | Vyhodnotenie podnetov (realizuje mestská časť, vyradia sa návrhy nad finančné možnosti mestskej časti, mimo kompetencie mestskej časti, časovo nezrealizovateľné návrhy a pod.) | 16.02.2019 – 28.02.2019 |
4. | Technická príprava na hlasovanie | 01.03.2019 – 07.03.2019 |
5. | Hlasovanie – elektronicky alebo písomne | 08.03.2019 – 15.04.2019 |
6. | Vyhodnotenie hlasovania | 16.04.2019 – 30.04.2019 |
6. | Realizácia projektov | 01.05.2019 – 31.08.2019 |
Všetky bližšie informácie nájdete v dokumente.
Pravidlá Občianskeho rozpočtu mestskej časti Bratislava-Vrakuňa 2019

2018
Hlasovanie o využití 20 000 EUR
z Občianskeho rozpočtu
Víťazné projekty Občianskeho rozpočtu 2018 vo Vrakuni
HARMONOGRAM OBČIANSKY ROZPOČET 2018
Por.č. | Aktivita | Termín plnenia |
1. | Zbieranie podnetov a uzávierka návrhov | do 15.03.2018 |
2. | Vyhodnotenie podnetov | 15.03.2018 – 31.03.2018 |
3. | Technická príprava na hlasovanie | 01.04.2018 – 15.04.2018 |
4. | Hlasovanie | 15.04.2018 – 31.05.2018 |
5. | Vyhodnotenie hlasovania | 01.06.2018 – 15.06.2018 |
6. | Realizácia projektov | 01.07.2018 – 30.09.2018 |
Všetky bližšie informácie nájdete v dokumente.
Pravidla_obcianskeho_rozpoctu-Vrakuna_2018-01-09

2017
Hlasovanie o využití 8 000 EUR
z Občianskeho rozpočtu